آیدا بورس

آیدا بورس

مدیریت سبد سهام + آخرین اطلاعیه های شرکت ها + جدول معاملات + آموزش بورس + قیمت طلا + روزنامه ها و...فقط و فقط در آیدا بورس
آیدا بورس

آیدا بورس

مدیریت سبد سهام + آخرین اطلاعیه های شرکت ها + جدول معاملات + آموزش بورس + قیمت طلا + روزنامه ها و...فقط و فقط در آیدا بورس

بورس در شرایط انتظار بسر می برد


بورس در شرایط انتظار بسر می برد




یک کارشناس بازار سرمایه با بیان این که بورس در حال حاضر در حالت انتظار به سر مى برد گفت: بررسى موضوعات هسته اى و نیز سفر احتمالى رئیس جمهور به نیویورک براى شرکت در نشست سازمان ملل از بعد روانى براى بازار سرمایه اهمیت دارد.
حمید روزبهانى در گفت و گو با تسنیم گفت: بررسى روند معاملات ماه هاى گذشته بازار سرمایه نشان از این دارد که قیمت سهام شرکت هاى بورسى اصلاح خود را انجام داده اند و عدم تشکیل فروش صف هاى سنگین نیز این موضوع را ثابت مى کند.
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که تیم اقتصادى دولت در حال تلاش است تا اقتصاد کشور از وضعیت رکودى خارج شود افزود: رونق بازار سرمایه در گرو رونق اقتصاد کشور است و با حرکت موتور بنگاه ها و شرکت هاى تولیدى مى توان شاهد بازگشت بورس به روزهاى خوب خود بود.
وى با بیان این که بازار سرمایه در حال حاضر در حالت انتظار به سر مى برد اضافه کرد: نشست وزیر امور خارجه با گروه ١+٥ براى بررسى موضوعات هسته اى و نیز سفر احتمالى رئیس جمهور به نیویورک براى شرکت در نشست سازمان ملل از بعد روانى براى بازار سرمایه اهمیت دارد.
این کارشناس بازار سرمایه در مورد شرایط بورس در روزهاى آینده گفت: با توجه به این که بازار در شرایط انتظار بسر مى برد و قیمت سهام نیز به سطح ارزنده و کف قیمتى خود رسیده است پیش بینى مى شود در روزهاى آینده معاملات بازار سهام از وضعیت متعادلى برخوردار باشد و کسانى که در قیمتهاى کنونى در بورس سهام مى خرند، در آینده از سرمایه گذارى خود سود کسب مى کنند.


خبرهایى که بورس تهران را مثبت مى کند


یک فعال بازار سرمایه با بیان اینکه بورس تهران در صورت مثبت بودن نتیجه مذاکرات هسته اى و انتشار گزارش ٦ ماهه شرکت ها روند رو به رشدى را آغاز مى کند، تاکید کرد: دید میان مدت در بورس در افزایش سودآورى سهامداران موثر است.ابراهیم عنایت مدیرعامل کارگزارى بانک پارسیان در گفت وگو با ایسنا، به پیش بینى وضعیت بورس در ٦ ماه دوم سال پرداخت و گفت:اخبار مثبت سیاسى و ارائه گزارش ٦ ماهه شرکت ها مى تواند در بهبود اوضاع بورس در نیمه دوم سال موثر باشد.وى افزود:در حال حاضر بازار سرمایه در انتظار نتیجه مذاکرات هسته اى بوده و به دنبال نتیجه قطعى مذاکرات است، تا تاثیر مذاکرات را روى صورت هاى مالى شرکت ها مشاهده کند و دیگر با انتشار اخبار مثبت نسبت به خرید هاى سنگین اقدام نمى کند.
عنایت اضافه کرد:بنابراین فعالان بازار سرمایه به دنبال تاثیر مسایل سیاسى و اقتصاد کلان در بازار سرمایه هستند که اگر اخبار مثبتى در این حوزه ها منتشر شود، می توان امیدوار بود که بازار سهام در نیمه دوم سال روند مطلوب ترى به خود بگیرد.
این فعال بازار سرمایه خاطرنشان کرد:علاوه بر این سهامداران بورس تهران در انتظار انتشار گزارش ٦ ماهه شرکت ها هستند که اگر اطلاعات خوبى در این گزارش ها وجود داشته باشد نشان دهنده بهبود وضعیت بورس در نیمه دوم سال است.
وى با بیان اینکه مسایل سیاسى، اقتصادى و اخبار صنعت روى قیمت سهام شرکت ها اثرگذار است، تاکید کرد:بنابراین نتیجه مذاکرات هسته اى و انتشار مطلوب گزارش هاى ٦ ماهه شرکت ها در روند بازار سرمایه بسیار موثر است به طورى که اگر این ٢ مورد مثبت باشد بازار سرمایه روند رو به رشد خود را آغاز مى کند.
این کارگزار بورس تصریح کرد:این در حالى است که سهامداران بدانند که در بورس تهران نباید به دنبال سودهاى آنى بوده و کوتاه مدت فکر کنند، بلکه باید بلند مدت سرمایه گذارى کرده و یا حداقل دید میان مدت داشته باشند، زیرا کسانى که دید میان مدت ترى دارند ریسکشان پایین آمده و احتمال کسب سود آنها بیشتر خواهد شد.
وى ادامه داد:این در حالى است که مشکل بازار سرمایه این است که سهامداران به دنبال سودهاى آنى بوده و خود را محدود به کسب سودهاى کلان و لحظه اى مى کنند.


منبع :ابرار اقتصادی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.